Tillbaka
Frågor om ansökan och svar
När är sista svarsdatum?
Sista svarsdag är den 8 oktober 2023.
Har mitt svar kommit in?
Vi har dessvärre inte möjlighet att kontrollera om enskilda svar har kommit in eftersom vi får in väldigt många svar.
Varför har jag inte fått svar trots att jag skickat in min ansökan?
Det kan bero på att du lämnat ofullständiga uppgifter eller att du är under 16 år.
Tillbaka
Tillbaka
Frågor om gratis biljett i appen Länstrafiken Örebro
Vad är min biljett i appen för Länstrafiken Örebro värd?
14 dagars fritt resande i hela Örebro län är värt 658 kr.
Hur får jag min periodbiljett i appen för Länstrafiken Örebro?
Om du blivit antagen att provåka får du ett SMS till mobilnumret du angav i ansökan. I SMSet finns instruktioner om hur du hämtar och aktiverar biljetten till appen Länstrafiken Örebro. Du måste ha laddat ner appen innan du kan följa instruktionen i SMSet.
Hämta appen Länstrafiken Örebro kostnadsfritt i
AppStore
eller
Google Play
.
När får jag min periodbiljett i appen för Länstrafiken Örebro?
Om du blivit antagen att provåka får du ett SMS till mobilnumret du angav i ansökan under vecka 40-41. I SMSet finns instruktioner om hur du hämtar och aktiverar biljetten till appen Länstrafiken Örebro. Du måste ha laddat ner appen innan du kan följa instruktionen i SMSet.
Hämta appen Länstrafiken Örebro kostnadsfritt i
AppStore
eller
Google Play
.
Behöver jag betala vinstskatt för biljetten?
Nej.
Hur länge gäller min biljett?
Biljetten gäller i 14 dagar från den dagen du aktiverat den i appen. Sista aktiveringsdag är den 30 oktober 2023.
Länken i SMSet fungerar inte.
Kontakta Kundservice på telefon
0771-55 30 00
så får du ett nytt SMS med en ny länk. Föregående länk spärras automatiskt.
Tillbaka
Tillbaka
Frågor om resandet
Vart kan jag resa med min biljett i appen?
Du kan resa inom hela Örebro län under 14 dagar på alla våra bussar och tåg.
På vilka fordon fungerar min biljett i appen?
Biljetten är giltig för resor med buss och tåg inom Örebro län.
Hur gör jag om jag vill fortsätta resa efter provåkningsperioden?
Du kan enkelt köpa biljetter direkt i appen och hittar mer information på
lanstrafiken.se
Tillbaka
Tillbaka
Information om behandling av personuppgifter
Hur behandlas mina uppgifter?
Dina personuppgifter i ansökan/avtalet om att få provåka behandlas av Länstrafiken Örebro, en del av Region Örebro län. Uppgifterna sparas och används för att hantera ansökan/avtalet, skicka information och erbjudanden om Länstrafiken Örebros tjänster och produkter samt följa upp provåkarkampanjens spridning och mottagande. Uppgifterna sparas och används även för att följa upp angiven reseprofil i ansökan/avtalet i syfte att analysera förändringar i resmönster och provåkarkampanjens effekt. Länstrafiken Örebro, en del av Region Örebro län, lyder under offentlighetsprincipen. Personuppgifterna tas därför bort enligt de regler som gäller för allmänna handlingar efter beslut som godkänts av Regionarkivet. Mer information om Länstrafiken Örebros behandling av personuppgifter och om dina rättigheter hittar du i Länstrafiken Örebros köp- och resevillkor på
www.lanstrafiken.se
.
Tillbaka
Tillbaka